0 Wprowadź nawyki do swojego życia
Każdy z nas ma swój własny sposób na przygotowanie się do pracy. Niektórzy ludzie potrzebują czystej przestrzeni, podczas gdy inni wolą iść na trening i ćwiczyć przed pracą. Najważniejsze jest wypracowanie pewnych nawyków, wtedy jest to o wiele łatwiejsze.
1 Odetnij się od cyfrowej dżungli
Tak! Bardzo często zjawisko “nadmiaru informacji” idzie w parze z negatywnymi emocjami. Problemy osobiste, zmartwienia, stres i niezdrowy styl życia – to czynniki, które niszczą kreatywność.
2 Obserwacje otoczenia i długie rozmowy z ludźmi
Każde miejsce, budynek lub nawet inny człowiek kryje w sobie potencjalnie niesamowitą historię. Źródłem świetnych pomysłów może być nawet najbardziej banalna, najmniej znacząca rzecz. Jeśli chodzi o ludzi, to warto słuchać tego, co inni mają do powiedzenia.
3 Muzyka
Muza jest czymś, co mnie bardzo inspiruje do działania – szególnie rano 🙂 -> “Spotify” na słuchawkach, dobry chillout i robota idzie bardzo sprawnie.
4 Rób przerwy w pracy, zbieraj pomysły, planuj działania i zapisuję je w notatniku.
Krótko i na temat, są to sprawdzone metody i naprawdę działają.
Dodatkowo: Realizuj swoje pasje “po godzinach”
W moim przypadku jest to taniec 2 razy w tygodniu, który mnie całkowicie resetuje i relaksuje, ale może to być każdy sport lub dodatkowa aktywność – kilka godzin w tygodniu wystarczy i na pewno przyczyni się do osiągnięcia flow i lepszego samopoczucia w pracy 😉